fbpx

За клиники, За лекари, Статии и интервюта

Facebook като инструмент за изграждане на лекарската практика. Част 2

Създаване на Вашата първа Facebook страница

Написано от Явор Йорданов · Време за четене: 3 минути >

(Статията е оригинално публикувана в сп. “Практическа педиатрия”, май 2019)

СЪЗДАВАНЕ НА ВАШАТА ПЪРВА FACEBOOK БИЗНЕС СТРАНИЦА

Първата стъпка е да влезете във Facebook и да кликнете върху опцията Create a page. След това стъпка по стъпка ще трябва да следвате всички указания, които ви се дават.

От Facebook Business Manager можете да добавите cover photo (корица), профилна снимка, базова информация, адрес и “call to action”, т.е. бутон за бърза връзка, който може да бъде телефонен номер, уебсайт, имейл или съобщение в Messenger (чат програмата на Facebook). Дори има опция за записване на час, но в България има платформи като ЕasyDoc, които са по-полезни и функционални за онлайн записвания.

Имайте предвид, че платформата дава възможност страницата ви да се администрира не само от вас, а от няколко човека, които да имат различни роли (опцията ще откриете в Settings-Page roles). Това означава, че ако става дума за клиника или за групова практика, правата да поддържат страницата могат да са разпределени между няколко човека – мениджъра на клиниката, маркетинг екипа, а защо не и лекарския колектив. В крайна сметка, всички са заинтересовани от популяризирането на дейността на клиниката сред пациентите.

РАЗРАБОТВАНЕ НА СТРАТЕГИЯ

След като вече имате Facebook страница, идва ред да помислите какво да публикувате и как да събудите интереса на пациентите. Основното нещо, което трябва да имате предвид е, че това е социална мрежа и че целта ви е да направите връзка с вашата публика, с която да бъдете полезни на пациента и да го докоснете с нещо лично. Запомнете: Пациентите обикновено са разтревожени преди да ви посетят – Facebook е мястото, в което може да представите вашия кабинет, клиника или екипа, така ще им помогнете да бъдат по-спокойни и уверени.

Ето няколко типа съдържание, които биха били ангажиращи в контекста на лекарската практика:

Събития. Много е вероятно през годината да участвате в различни научни прояви, които са специфични за вашата специалност, или пък самоите вие да организирате такива. Не пропускайте възможостта винаги да публикувате видео или снимка от мястото на събитието. Покажете, че обновявате вашите умения за доброто на пациентите си.

Факти от вашата практика. Споделяйте любопитни истории от кабинета/клиниката. Ако сте създали приятно място, което се различава от атмосферата в повечето държавни болници, публикувайте снимки и видео. Ако разполагате с уникална апаратура, която никой или много малко от колегите ви притежават, задължително споделете това с пациентите.

Екип. Както във всеки бизнес, основният фактор за успех е “човешкият”. Лекарската практика не е изключение от правилото, че основният фактор за успех на всеки един бизнес са хората, които се занимават с него. Кратки видеоинтервюта или биографични справки за всеки един от колектива, придружени от снимка, ще повишат със сигурност доверието на пациентите. Поради естеството на работата на лекарите, много често образът, който пациентите си изграждат за тях, е свързан с негативни преживявания (болезнено убождане от игла, звук на стоматологичен уред и т.н.). Затова е важно да се наблегне на „човешкото” и да се припомни, че, в крайна сметка, и лекарите са хора.

Интересни факти. Не е задължително да се споделят само неща, свързани с вашата практика или кабинет. Забавни или поучителни факти, които пряко или косвено касаят пациентите ви, биха били успешни. Например: „Знаете ли, че … бебетата имат близо 100 кости повече от възрастните.”.

Обратна връзка от пациенти. Успешно проведените лечения на ваши пациенти са най-добрата реклама за вас. Доволните пациенти ще привлекат нови такива. Има ли нещо по-приятно от снимка на усмихнат и доволен пациент във вашия кабинет?

Интересни статии за вашата специалност. Със сигурност следите новостите във вашата област. Понякога те могат да бъдат интересни и за пациентите, особено, ако добавите и личен коментар.

Според специалистите най-доброто време за публикуване в социалната мрежа е отрязъкът 12:00-15:00 ч. следобед през делничните дни, както и 12:00-13:00 ч. през уикендите. Желателно е да се публикуват около 2-3 нови публикации седмично, като това тряба да се прави всяка седмица.

Пример от България:

Чудесен пример за това как трябва да се поддържа една фейсбук страница е страницата HealthyKid (https://www.facebook.com/HealthyKidSofia/), създадена и развивана от д-р Таня Андреева, педиатър. Доказателство са следните факти (към днешна дата) – 11 365 харесвания, 5 от 5 рейтинг, всяко едно нейно „живо” видео се гледа средно от 3-4 хиляди човека, като рекорд е включване с 16 хиляди гледащи… Постижение, за което биха завидели много маркетинг специалисти!

Вие сте лекар или лечебно заведение?
Създайте профил в EasyDoc.bg, за да достигат пациентите по-лесно до Вас.