С настъпването на Новата година идва и моментът, в който изпитваме желание да направим нещо ново, да стартираме стара идея, да променим нещо в ежедневието си. Ако все още не работите с часове, сега е повече от добър момент да започнете! В България запазването на часове онлайн или през мобилно приложение не е новост и чрез избор на платформата EasyDoc.bg преходът от “офлайн” към “онлайн” е плавен и постепенен. Все още някои лекари избягват работата с часове и твърдят, че това няма да работи при тях. Истината е, че за да се получи, най-важното е да вземете решение за себе си, че така ще работите занапред! Чисто “техническата” страна на решението се поема изцяло от платформата и за Вас остава единствено да практикувате лекарската професия.
По-долу споделям кои са основните 5 причини да започнете работа с часове през 2020 година:
1. Струпване на пациенти пред кабинета
Много от лекарите, особено личните, имат постоянен пациентопоток пред кабинета си и без наличието на система конфликтите са неизбежни. Напрежение, кавги, караници, непрекъснато чукане на вратата и въпроси от сорта “Докторе, мога ли да попитам нещо?” или “Аз само за един болничен … ”, са ежедневие. Това пречи на нормалното протичане на прегледите и вместо да осъществявате лечебна дейност, в много от случаите се занимавате с битовизми. Средната продължителност на един пълноценен преглед е около 20 минути. Реалността е, че когато има струпване пред кабинета, това е прaктически невъзможно и прегледите се провеждат за 5-10 минути, което в повечето случаи е крайно недостатъчно. Резултатът е недоволни пациенти и стрес за Вас.
2. Смесване на здрави с болни пациенти
Тъй като няма система за записване на час, обикновено всички пациенти идват в началото на Вашата смяна, за да си подсигурят преглед. Чакайки пред Вашия кабинет, неминуемо здравите пациенти се смесват с болните. В сезона на гриповете, това е изключително опасно, особено за бременни, майки с деца и възрастни хора. Т.е. получава се така, че идвайки до лекаря си, здравите пациенти рискуват да влошат здравето си.
3. Досадните позвънявания по телефона
Една част от пациентите предпочитат да позвънят на Вашия телефон преди да Ви посетят. В зависимост колко спешен е случая, това може да се случи, както по време на работа, така и извън нея(уикенди или вечери). Това е крайно неприятно за Вас, защото е истина, че лекарите служат на обществото, но и Вие имате право на личен живот и лично пространство. Не трябва да се винят пациентите за тази ситуация – когато човек е болен, той съвсем логично се притеснява и във Ваше лице намира единственото “спасение”. Това, което вълнува пациента е да знае, че ще има кой да го прегледа и ще подобри неговото здравословно състояние. Ако имате система за запазване на час, голяма част от тези позвънявания ще отпаднат. Разбира се, винаги ще има по някой пациент, който ще иска да се “подсигури” или да поиска консултация по телефона, но нашето наблюдение е, че обажданията намаляват между 60-70%.
4. Въпроси от сорта “Кога сте на работа?”
Случва Ви се да отговаряте на този въпрос непрекъснато. Не е голяма драма, но е досадно. Понякога обаче това е въпрос, на който самите Вие не знаете отговора, защото практикувате на няколко места или графикът Ви всеки месец се променя (или още по-често). В този случай отново опираме на позвъняванията и опашките пред кабинета. Много по-лесно е да се обучат пациентите, че Вашият график е онлайн и той е най-актуален.
5. Пациентите са заети хора
Пациентите също имат натоварено ежедневие, и много от тях са изключително заети. Кратко излизането от работа, за да се посети лекар, не винаги е тривиално и се налагат предварителни уговорки с работодателя. Когато се случи и забавяне заради опашка пред кабинета, това може да доведе още главоболия на пациента. За големите градове, където изборът на специалисти е по-голям, предварителното записване на час и липсата на чакане, може да наклони везните при избора на един специалист спрямо друг от страна на пациента.